reede, 1. mai 2020

Soovitusi vaba aja sisustamiseks


Kas oled kodus istumisest tüdinenud? Ideed vaba aja sisustamiseks hakkavad otsa saama? Mõtled mida teised teevad? Kui vastasid vähemalt ühele küsimusele jaatavalt, siis oled sa õigel lehel. Siit tuleb teile mitu head pakkumist ja kuhjaga ideid. Garanteeritud inspiratsiooni pauk!

1. Loe

Harjutage endast välja laused "aga mulle ei meeldi raamatud" või "aga mulle ei meeldi lugeda". Need vabandused on nõmedad. Alati ei peeta "loe, loe, loe" üleskutse all silmas Dostojevski "Idiooti" või Tammsaare "Tõde ja Õigust". Võta ette ajalehed. Avarda oma silmaringi näiteks Sirpi või Müürilehte lugedes. Ja kui sa juba siin oled, siis kiiduväärt lugemismaterjali leiab ka Siniblogist!

2. Kirjuta

Praegu on väga hea võimalus võtta ette päeviku pidamine. Või enda sisemine luuletaja esile kutsuda. Ma luban, kirjutamine pole üldse nii hull kui paista võib. Ning kui iga päev ei jaksa midagi paberile panna, siis tee seda kord nädalas või kord kuus. Vaatasid teatrietendust? Kirjuta sellest! Meeldis film? Avalda arvamust!

3. Kokka ja küpseta

Internet on retsepte täis-täis-täis. Kui kohe välja ei tule, siis harjutamine teeb meistriks. Mina võtsin paar nädalat tagasi ette kringliteo - esimest korda ja natuke nihu läks, aga kogemuse võrra rikkam. Eriti moes on praegu saia küpsetamine! Kuna pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, lisasin postitusele pildid oma (nii õnnestunud kui ka ebaõnnestunud) katsetustest.








4. Korista

Pole ammu oma kappi koristanud? Mina ka mitte. Sahtlitest rääkimata. Aga ma luban, et leian selle aja ja koristan oma toa ära.

5. Hinga värsket õhku

"Lase vabaks" - Mare Peterson. Värske õhk on kasulik, väga hea stressileevendaja ja peavalu parandaja. 

7. Joonista

Kui vesivärve või akrüüle teil kodus ei ole, siis paar pliiatsit leiate ikka. Ega rohkemat alguses vaja polegi. Nüüd on vaja ainult oma kujutlusvõimel minna lasta. Kui kohe üldse midagi pähe ei tule, siis võid loomesädet internetist otsida.
Suured tänud Nelele 12H-st, kes oli nõus oma karantiinijoonistusi blogilugejatega jagama!






8. Harrasta käsitööd

Alati kui jutt käsitöö peale läheb, arvavad inimesed, et selle all mõeldakse keerulisi heegeldisi või Haapsalu salli laadseid meistriteoseid. Mina pean hetkel selle sõna all silmas igasugu erinevaid tegevusi. Meisterda valmis linnumaja või osta 1500-osaline pusle ja mine hulluks seda kokku pannes. Ka toa remont käib siinkohal käsitöö harrastamise alla! Kuid olles ise paar Haapsalu salli kudunud, võin kinnitada, et see ei ole üldse nii keeruline, kui välja paistab. Võtke ette!




9. Õpi:

  • ära mõni uus keel. Hispaania, ladina, itaalia, prantsuse - võimalusi kui palju!
  • žongleerima. Alusta seina lähedal, nägu seina poole. See peaks aitama algajat, sest ei ole ruumi palle ettepoole visata.
  • taimi kasvatama. Esimese basiilikutaime ma suutsin ära tappa, aga teine on veel elus. Loodetavasti see ka nii jääb.
  • molutama ehk mittemidagitegema. Tsiteerides Fred Jüssit: "Maailmas on suur vajadus viljaka mittemidagitegemise ehk molutamise järele. Inimene ei oska olla laisk, sest teda on õpetatud aina töötama ja töötama. See on üks kurvemaid asju, et meile ei anta võimalust süveneda".


10. Kuula

Vikerraadio pakub mitmeid erinevaid ja põnevaid podcaste kuulamiseks. Minu lemmikuteks on Meediatund, Käbi ei kuku... ja Ööülikool. Lisaks leiab internetist hulgaliselt audioraamatuid. Moes on ka linnulaulu kuulamine.

11. Vaata

Mehhiko seebiooperid. Palju dramaatilisemad kui Hollywoodi filmid. Ma ei saa alati aru, millest nad täpsemalt räägivad või kes keda mõrvata üritab, kuid ma olen sõltuvuses. Õnneks nad näitlevad nii jõuliselt, et midagi ma ikka taipan. Veidi aega tagasi tuli ERR välja oma veebikanaliga, kus on mitmeid põnevaid sarju, filme ja muud. Soovitan ka seda soojalt.


Palju päikest ja jõudu kõigile, kes kirjutise läbi lugesid. Te olete imelised!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar