kolmapäev, 10. oktoober 2018

MONARHI VALIMISE NÄDAL - DEBATI ERI

Uuendatud 12.10: Palju õnne uue ameti puhul, Gert! Sina pead nüüd aasta aega LÜGi lippu kõrgel hoidma. Kivi kotti!

Reedel, 5.oktoobril sai meie koolis alguse monarhi valimise nädal. Nagu te juba teate, pürgivad monarhiks tänavu 4 vinget võlvikat: Emma Katariina, Anette Marilin, Joosep ja Gert. Kõik neli on proovile pandud erinevate tegevuste ja ülesannetega, kuid peale selle toimus ka kaks tulist debatti. Esimest juhtis üle-eelmine monarh Andree Prees ning teist õpetaja Kalle Lõuna. Alljärgnevalt saategi põhjaliku ülevaate esimese debati põnevamatest kohtadest. Nautige! (Soovitavalt tassi sooja teega!)




Iseloomusta end 2-3 lausega ja mis on sinu lemmik film, sari või raamat?
Gert: Ma võin iseloomustada end sõnadega aus, töökas ja sihikindel. Need on omadused mida mina väärtustan ning loodetavasti ka teie. Ja kui jutt käib lemmik sarjast, siis minu lemmik sari on hetkel "The Office".
Joosep: Mina iseloomustan ennast ka aususe ja töökusega ning ka otsustusvõimega. Lemmik film, mis mind kunagi kõige enam kõnetas, on Sass Henno romaani põhjal tehtud "Mina olin siin".
Anette: Mina iseloomustaksin ennast kolme sõnaga, milleks on energilisus, töökus ja sõbralikkus. Ja minu lemmik filmiks lapsepõlves oli "Pipi Pikksukk".
Emma: Need omadussõnad on küll juba läbi käinud, aga kindlasti iseloomustaksin ma ennast kohusetundlikuna, töökana ja sihikindlana. Lemmik sarjaks on mul "Riverdale", raamatuteks "Harry Potter" ning "Meister ja Margarita". (Emma teadmised kirjandusest teevad nii mõnelegi silmad ette!)


Kandidaat nr.1 - Emma

Palun nimetage üks asi mida olete teinud kooli või VÕLVi jaoks ning üks asi mida te kavatsete teha, kui saate monarhiks.
Anette: Olen korraldanud jõuluballi, mis on meie koolis suhteliselt suur üritus. Ma kavatsen tänavu korraldada sõbrapäeva, mis on meeldejääv.
Joosep: Arvan, et mu kõige suurem kordaminek eelmine aasta oli Playbacki tiimis osalemine. Mida ma monarhina teha kavatsen, on olla täpselt sama töökas edasi ja üritada monarhi töösse sisse tuua midagi, mis on minule iseloomulikum.
Gert: Minu hoovõtu koht ja üks suuremaid kordaminekuid, oli selle sama noormehega (debati läbiviija ja üle-eelmine monarh Andree Prees) Mingi Muusika Ürituse juhtimine. Kui ma saaksin monarhiks, siis ma kindlasti teeksin ühe väga hea juhatusega ühe väga vinge ja eduka õppeaasta.
Emma: Suurim asi mida ma olen LÜGis teinud, on kindlasti eelmine aasta Playbacki tiimi üks põhi bossidest olemine ja selle aasta sinilinnu nädal. Ja mida ma tänavu kindlasti teen on samuti Playbacki korraldamine, aga ka hoida selle kooli ühtsust.


Kandidaat nr.2 - Anette

Kujutage ette, et teid valiti monarhiks. Keda te näeksite enda kõrval asepäälikuna?
Gert: Mina näeksin enda kõrval Joosepit, sest kahe aasta jooksul VÕLVis ja nüüd selle aasta algusega, on meie koostöö väga hästi sujunud ja oleme justkui väga head tiimikaaslased. Muidugi ma ei väida seda, et teistega ei oleks meil head koostööd, lihtsalt hetkel näen ma enda kõrval Joosepit.
Joosep: Näen nii sind Gert, kui ka sind Anette ning ka sind Emma. Seega mul ei ole konkreetset valikut ja mul ausalt ei ole vahet kes oleks, ma tean, et see koostöö toimiks.
Anette: Mina leian ka nagu Joosep, et mul ei ole vahet, kes minu kõrval on, sest hetkel on minu kõrval kolm imelist inimest, kes saaksid väga hästi hakkama.
Emma: Pean ka Anette ning Joosepiga nõustuma, aga siiamaani olen ma kindlat koostööd teinud Joosepiga, nii et ma olen kindel, et Joosepiga meie koostöö toimiks.
(Tuleb välja, et Joosep on tõeline rahvamees!)


Kandidaat nr.3 - Joosep

Teatavasti on internet inimese kuvand. Samamoodi nagu valimistel hakatakse luukeresid kapist välja tooma, otsisin ka mina teie kohta mõned huvitavamad infokillud välja ja soovin, et te neid natukene kommenteeriksite.

Gert, oma pooleteist aasta taguses Vabariigi kõnes ütlesid sa järgmist: "Aga ikkagi on inimestel kogu aeg millegi üle nuriseda ja olla silmakirjalik. Igas asjas osatakse leida midagi negatiivset, millele jätkuks esitatakse veel klišeelik küsimus "Kas sellist Eestit me tahtsimegi?" Aga pööraks asjad vastupidi – kas Eesti väärib sellist rahvast? Mina ütleks julgelt, et „Ei!“. Me ei ole väärt nii head riiki." Kas riik ei olegi rahvas ja kas tänaseks on sinu arvamus muutunud, et saalisviibijad näiteks väärivad Eestis elamist?
Gert: Rahvas on see, mis teeb riigist riigi, aga ma ei saa defineerida, et riik võrdub rahvas. Ja kindlasti ma ei väida, et inimesed siin saalis ei vääriks Eestis elamist. Eestis ei vääri elamist need, kes ainult vinguvad selle riigi kohta. Aga ma tean, need inimesed siin saalis hindavad Eestit.

Joosep, mõni aeg tagasi väljendasid sa sotsiaalmeedias oma sügavat nördimust supipäevade olemasolu üle. Miks sulle need ei meeldi?
Joosep: Mul supi kui toidu vastu pole midagi, aga antud päev oli vist teine koolipäev, et siis 4.september. Ja oli selline juhus, et kui sa oled kaks aastat käinud koolis ja sa loodad, et peale 4.tundi saab süüa, siis alates sellest aastast enamasti ei saa. Ja ei saanud tol hetkel isegi suppi ning kuna ma ei jõudnud millegi pärast kummalgi vahetunnil sööma ja mul oli 5.tund tulekul, siis ma pidin minema Wiedemanni spordihoonesse ja oma raha eest ostma süüa.

Anette, sina olid kahjuks või õnneks kõige tühjema taustaga inimene, aga siiski mina oma jonni ei jätnud. Enne 10.klassi retweetisid sa sellist asja: "Tahan ära käia koolis, oma uut klassi näha ja koju igaveseks tagasi minna." Tänaseks oled siin meiega. Miks su plaan läbi ei läinud? 
Anette: Ma retweetisin seda sellepärast, et ees ootas mind uus kool. Ja ma lihtsalt lootsin, et see päev saab ruttu läbi ning ma saan koju. Aga tegelikult kui ma siia kooli tulin, sain aru, et see retweet oli mõttetu ja ma ei taha siit koolist ära minna.
(Minge otsige kõik nüüd Anette twitter üles! Mina seda juba tegin.)

Emma, nädal aega tagasi säutsusid sa, et oled emotsionaalselt väga kurnatud. Monarhiks saades kaasneb sellega väga suur vastutus ja palju tegutsemist. Kas arvad, et oled selleks valmis ja saaksid hakkama?
Emma: Arvan küll. Antud säuts käis rohkem minu isikliku pereelu kohta.


Kandidaat nr.4 - Gert

Mis on sinu peamine eelis teiste kandidaatide ees?
Emma: Ma arvan, et mu eeliseks on kõik need omadused mida ma enne mainisin. Kui on kindel asi mida ma tahan saavutada, siis mina enne jonni ei jäta ega alla ei anna, kui olen eesmärgi sooritanud.
Anette: Mina ütleks energilisus, sest läbi selle ma suudan motiveerida teisi inimesi, teha asju nii nagu mina soovin ja läbi energilisuse suudan ma ka panna naeratama inimese, kes võib-olla nii tihti ei naerata. Kas sa arvad, et näiteks Joosep ja Emma ei ole energilised siis? Ma võin öelda, et teades natuke neid, siis ma suudan olla natukene energilisem.
Joosep: Ma arvan, et minu eelis on sihuke lihtsus. Leida olukorrast lihtsaim võimalus ja lihtsaim tee, et mitte alati üle mõelda.
Gert: Mina arvan, et minu eelis on meeletult suur kogemuste pagas. Ma olin juhuslikult eelmine aasta VÕLVi juhatuses näiteks. (Gert oli ka oma eelmises koolis krahv. Võimas!) 


Miks on koolil sind vaja monarhiks?
Gert: Väga huvitav küsimus. Ma arvan, et koolil äkki on mind sellepärast vaja, et ma tahan selle kooli nimel tööd teha. Tahad tööd teha, nii et kui kantseleis on paberimajandust, siis Gert on väga... Alati! Paberihunti oskan kasutada, tulen teen kõik ära.
Joosep: Koolil on mind vaja monarhiks, kuna koolil ongi vaja monarhi. Aga miks ei võiks olla selleks keegi teine? See on küll tõesti väga raske küsimus... Ma suudan mõelda teisiti ja oleksin natuke omanäolisem monarh.
Anette: Ma arvan, et koolil oleks mind vaja, sest ma olen tegus ja mulle meeldib tegeleda kõigi asjadega, mis on seotud kooliga.
Emma: Ma arvan, et LÜGil oleks vaja just mind, kuna ma olen hästi sihikindel, saan aidata kõigega ja alati olen olemas.


Oli see vast huvitav debatt! Kas sina oled juba otsustanud kelle poolt hääletad? Palju enam aega pole, sest hääletada saab vaid homme, 10:45 ja 12:40 vahetundides. Haara ka sõber kaasa ning aulas näeme?

- Anni Kallas (11.H)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar